وبلاگ سطر نو

ن و القلم و ما یسطرون

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

الگوی امروز، منِ فردا

در دوران کودکی معمولاً از بزرگتر ها الگوبرداری می کردیم و سعی داشتیم مانند آنها رفتار کنیم. بعد از چند سال فهمیدیم که بین رفتار بزرگتر ها هم تفاوت های زیادی وجود دارد. بنابراین از کسانی الگو گرفتیم که بیشتر دوستشان داشتیم. مانند کسانی که بیشتر می خندیدند و شاد بودند یا کسانی که با ما مهربان تر بودند یا آنهایی که به ما توجه بیشتری داشتند یا ... و معمولا از آدم های اخمو، زشت و یا کسانی که به ما بی توجه بودند الگو نمی گرفتیم.
بعد از گذشت سال ها هنوز هم اهل الگو برداری هستیم. با این تفاوت که 

ادامه مطلب...
۳۰ شهریور ۹۳ ، ۲۰:۵۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
امیر کلاهیان

معرفی مختصر شهر کرمانشاه ویژه دانشجویان جدید الورود

کلان شهر کرمانشاه نهمین شهر پر جمعیت ایران است که قدمت آن به سده ی چهارم میلادی می رسد. کرمانشاه در تاریخ ایران همواره یکی از تاثیر گذار ترین شهرها بوده است.
این شهر در دوران ساسانیان به عنوان دومین پایتخت ایران مورد توجه حکومت بود. در دوران سلجوقیان به عنوان شهر ارشد کردستان انتخاب شد. در قرون وسطی شهر کرمانشاه یا قرمیسین در حکم یکی از نواحی چهارگانه عراق عجم شناخته می‌شد. در دوران قاجار به‌دلیل قرارگرفتن در چهارراه دو محور شمال به جنوب و خاور به باختر و نیز همسایگی با کشور عراق و واقع‌شدن بر سر راه شهرهای زیارتی کربلا و بغداد از اهمیت بسیاری برخوردار شد. این شهر در جنبش مشروطه و انقلاب اسلامی سهمی به سزا داشته است. همچنین این شهر در دوران هشت سال دفاع مقدس، کارنامه ای درخشان از خود به یادگار گذاشت.
چنین شهری مطمئناً آثار بسیاری را از تاریخ پر فراز و نشیبش در خود جای داده است.

ادامه مطلب...
۲۷ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۲۸ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
امیر کلاهیان

نفاق شناسی مقدماتی

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
۲۶ شهریور ۹۳ ، ۰۱:۵۰ ۰ نظر
امیر کلاهیان

امام و لیبرال ها

انقلاب اسلامی یک پدیده است و هر پدیده ای حیات و ممات دارد. اگر انقلاب اسلامی از آفاتی که آن را تهدید می کنند حفظ نشود، از بین خواهد رفت. بنابر این برای پاسداری از انقلاب باید ابتدا تهدیدکننده هایش می کند، بشناسیم. یکی از بهترین و مطمئن ترین راه های شناخت این تهدید ها رجوع به آراء امام خمینی(ره) است. امام خمینی (ره) در اواخر عمر شریف خود در پیام به روحانیون معروف به منشور روحانیت، نسبت به چهار خطر که هر یک انقلاب را تهدید می کند هشدار دادند. که یکی از این خطر ها، بازگشت جریان لیبرال بود. ایشان در همان نامه می فرمایند: «‌از تجربه تلخ روی کار آمدن انقلا‌بی نماها و به ظاهر عقلای قوم ‌که هرگز با اصول و اهداف روحانیت آشتی نکرده‌اند عبرت بگیرند ‌که مبادا گذشته تفکر و خیانت آنان فراموش و دلسوزی‌های بی‌مورد و ساده‌اندیشی‌ها سبب مراجعت آنان به پستهای کلیدی و سرنوشت‌ساز نظام شود.» لذا برای کسب عبرت، ابتدا باید «تجربه تلخ روی کار آمدن» آن ها را بشنایم.

 

ادامه مطلب...
۰۲ شهریور ۹۳ ، ۱۴:۰۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
امیر کلاهیان